اصل سرزمینی در حقوق علائم تجاری: تضمین کنندۀ دارایی سازی مالکیت ‌معنوی

مریم قربانی فر؛ حسین کاویار

دوره 28، شماره 20 ، اسفند 1400، ، صفحه 307-340

https://doi.org/10.22067/economlaw.2022.41913

چکیده
  اصل سرزمینی بودن یکی از مبانی اساسی حقوق مالکیت فکری است. این اصل به کشورها اجازه می­دهد قوانین مالکیت فکری خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که دستیابی به اهداف خاص اجتماعی را تسهیل کند. علائم تجاری جزء سرمایه­های ملی یک کشور است که شامل علائم ثبت شده و علائم ثبت نشده و دسته سومی به نام علائم مشهور می‌باشند. اصل سرزمینی اساسی­ترین ...  بیشتر